On jest w drodze6 grudnia w Wielkiej Brytanii rozpocznie się kampania reklamowa, która ma przypomnieć, że nadchodzące święta to pamiątka przyjścia na świat Jezusa Chrystusa. Na Wyspach pojawią się specjalne plakaty przedstawiające zdjęcie USG nienarodzonego dziecka z widoczną wokół jego głowy aureolą.

Przedsięwzięcie koordynowane przez chrześcijańską organizację marketingową ChurchAds.net, ma przypomnieć o prawdziwym znaczeniu Bożego Narodzenia oraz zaznaczyć, że Jezus był prawdziwym człowiekiem i Bogiem.

Plakaty z „Ultrasonograficznym Jezusem" pojawią się w ponad 2 tys. miejsc w całej Wielkiej Brytanii. Szacuje się, że obejrzeć je może około 40 mln Brytyjczyków. Towarzyszy temu specjalna kampania radiowa.

Analogiczna kampania przedświąteczna prowadzona w ubiegłym roku dorarła do 20 milionów osób.

Tegoroczną kampanię entuzjastycznie powitali przywódcy wielku kościołów chrześcijańskich działających w Wielkiej Brytanii. Strona internetowa przytacza wypowiedzi anglikanów, baptystów, metodystów, ewangelików, katolików. Protestują natomiast zwolennicy aborcji i ateiści.

"Agresywna krytyka wobec startującej w Wielkiej Brytanii kampanii, która ma przypomnieć, że nadchodzące święta to pamiątka przyjścia na świat Jezusa Chrystusa, jest próbą zatajenia prawdy o aborcji" – uważa Anna Franzonello z organizacji Amerykanie Zjednoczeni dla Życia (AUL). – "Za każdym razem, kiedy prezentuje się prawdę, chcą jej zakazać i zablokować, uzasadniając to tym, że jest ona albo ideologiczna lub zbyt polityczna. Chcą jej zakazać, ponieważ prawda ujawnia ich kłamstwa".