Drukuj
 W trzecim kwartale ubiegłego roku spadła liczba rozwodów w Polsce - wynika z danych GUS. Liczba ta spadła do poziomu 14,1 tysiąca, to znaczy do wartości najniższej od roku 2004. Fundacja Mamy i Taty jest przekonana, że jest to efekt kampanii społecznej "Rozwód? Przemyśl to", której szczyt medialny przypadł właśnie na badany okres.

- Uważamy, że to nie jest przypadek ale efekt wspólnego państwa i naszego zaangażowania w ten jeden z najważniejszych problemów społecznych w naszym kraju. Dla nas to także dowód i wzmocnienie motywacji na przyszłość, że warto podejmować każdy wysiłek i zmaganie by kolejnymi kampaniami społecznymi wzmacniać rodzinę, małżeństwo, rodzicielstwo i wychowanie dzieci - powiedział Paweł Woliński z Fundacji Mamy i Taty.

Dodał, że nowa kampania Fundacji ma pokazać małżeństwo kobiety i mężczyzny jako fascynujący projekt na życie. - Chcemy afirmować zaufanie, odpowiedzialność i poświęcenie jako oczywiste źródło szczęścia bliskie każdemu człowiekowi. Chcemy nowoczesnym językiem i w nowoczesny sposób opowiedzieć młodym ludziom o tym, czego nie ceni już współczesna kultura - podkreślił Woliński.

Na początku stycznia Fundacja rozpoczęła akcję zbierania funduszy na ten cel. Hojność Polaków nie zawiodła i prawie piętnaście tysięcy złotych, które wpłynęły z drobnych darowizn wielu osób pozwala przystąpić do badań, które posłużą do sformułowania najskuteczniejszego przekazu kampanii. W kolejnym kroku Fundacja zrealizuje produkcję spotu telewizyjnego, który tak jak poprzednio będzie chciała wyemitować w telewizji publicznej oraz telewizjach komercyjnych. Na koniec opracowany zostanie raport o sytuacji małżeństw w Polsce.

- Ufamy, że to kolejne i tym razem bardzo konkretne, bo oparte na danych statystycznych, potwierdzenie skuteczności naszej pracy zachęci Państwa do wspólnego wysiłku w przygotowywaniu nowej kampanii. Wierzymy, że odwracanie trendów niekorzystnych zjawisk społecznych to niezwykła przygoda, w której zechcą Państwo wziąć udział. Najprostszym sposobem jest wsparcie Fundacji. Wpłata 100, 50 czy choćby 10 złotych na ten cel dokonana przez setki a może i tysiące adresatów naszego newslettera pozwoli zebrać potrzebne jeszcze ok. 180 tys. złotych na zrealizowania wszystkich zamierzeń - poinformował Paweł Woliński.

Fundacja zachęca też do odwiedzania swojej strony internetowej. Uruchomiony został nowy dział wiadomości zagranicznych, gdzie publikowane są krótkie notki ze świata stanowiące przegląd wydarzeń z interesującego obszaru zmagań o utrzymanie klasycznej definicji małżeństwa oraz szeroko rozumianej troski o dobro rodziny.

 

Katolicka Agencja Informacyjna