W tej kategorii nie ma artykułów. Jeśli na tej stronie wyświetlane są podkategorie, mogą zawierać artykuły.

Tabelka przedstawia powikłania wczesne i późne oraz ich procentowe występowania w piśmiennictwie ostatnich lat.

CBOS-logoTworzenie rodziny, jak i decydowanie się na dziecko jest we współczesnej Polsce obudowane trudnościami, jakich w moim pokoleniu w takim wymiarze nie było – mówi KAI prof. Mirosław Grabowska. Zdaniem dyrektor Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS), praktycznie został zaakceptowany – nie tylko w pokoleniu młodych ale także ich rodziców – seks przedmałżeński i zamieszkiwanie „na próbę".

fot. MSZNa naszym kontynencie nadal utrzymują się pewne formy nierówności kobiet i mężczyzn i trzeba o tym mówić i z nimi walczyć. Taki pogląd przeważa wśród grupy polskich posłów do Parlamentu Europejskiego, którzy wypowiedzieli się w tej sprawie na prośbę KAI.

KAI: Czy odpowiadają prawdzie twierdzenia grup feministycznych, że kobiety w Europie i w Polsce nadal musiały walczyć o swe prawa? Jeśli tak lub nie, to dlaczego?

stop pornografiiPolska Federacja Ruchów Obrony Życia oraz Fundacja „Głos dla Życia" dzięki współpracy z Patrickiem F. Faganem oraz Instytutem Badań nad Małżeństwem i Religią (Marriage and Religion Research Institute) z USA prezentują opracowanie dotyczące wpływu pornografii na życie jednostek i grup społecznych.

fot. kajaHuman Fertilisation and Embryology Authority (HEFA), brytyjski urząd zajmujący się nadzorem procedur zapłodnienia metodą in vitro opublikował w 2010 roku raport na temat aborcji wykonywanych u kobiet, które zaszły w ciążę metodą in vitro. Z raportu wynika, że w Anglii i Walii dokonuje się rocznie średnio 80 takich aborcji.

Liczby zaskoczyły samych lekarzy. Podkreślają, że jest to tym bardziej szokujące, iż pary muszą przejść przez wiele trudności i ponieść wiele kosztów, zanim dojdzie do zapłodnienia.

fot. JoaDDyskusja o in vitro powraca. Bierze w niej udział Kościół hierarchiczny, ludzie wierzący, katoliccy publicyści. W tych wszystkich wypowiedziach ze strony – ogólnie mówiąc – katolickiej nieustannie podkreśla się, że dzieci poczęte w wyniku tej procedury są kochane tak samo jak te poczęte drogą wyłącznie naturalną, bez ingerencji człowieka. Nieustannie podkreśla się, że Kościół nie stygmatyzuje dzieci poczętych metodą sztucznego zapłodnienia, a moralna ocena dotyczy samej metody, a nie dzieci poczętych za jej pomocą. To metoda jest niegodziwa, ale dzieci, które się dzięki niej rodzą, cieszą się całkowitą akceptacją Kościoła. Cała retoryka Kościoła w debacie o in vitro zasadza się na tym fundamentalnym rozróżnieniu: oceniamy metodę, a nie dzieci. Musiał to wyjaśniać także rzecznik prasowy KEP, ks. Józef Kloch nazajutrz po prezentacji dokumentu bioetycznego.