#Nierozerwalni

#NIEROZERWALNI

Intrygująca, nietypowa witryna internetowa, specjalne profile na kanałach social media, super moc – tak prezentuje się rodzina Nierozerwalnych. Właśnie pojawiła się w sieci i na pewno będzie o niej głośno.

Organizatorem kampanii społecznej #Nierozerwalni, która właśnie wystartowała jest Stowarzyszenie Diakonia Ruchu Światło-Życie. Młodzież z wielką starannością wykreowała wyżej wspomnianą rodzinę Nierozerwalnych i przygotowała dla niej plan.

Więzi rodzinne oraz relacje między dziećmi i rodzicami są znaczące dla pra­widłowego rozwoju i funkcjonowania dzieci. Rodzina jest odpowiedzialna za kształ­towanie osobowości dziecka, a także wspiera rozwój aktywności, cech, zachowań, wartości oraz norm społecznych. Dlatego też pomysł na kampanie z przekazem edukacyjnym o budowaniu więzi rodzinnych i ukazanie jak ważna dla każdego z nas jest rodzina.
Wśród ambasadorów kampanii są m.in. Paweł Królikowski, Mateusz Banaszkiewicz, Monika i Marcin Gomułkowie, Staszek Karpiel-Bułecka,  Agnieszka i Piotr Cudzichowie. Wkrótce ujawnieni będą kolejni liderzy opinii, którzy zdecydowali się wesprzeć ten projekt.

Pod adresem strony www.nierozerwalni.org znajdziemy aktualności dotyczące przebiegu kampanii, a także różnorodne przekazy edukacyjne dla rodziców, w tym: praktyczne propozycje zadań i ćwiczeń wykonywanych wspólnie przez rodziców z dziećmi, sposoby rozwijania wzajemnej komunikacji w rodzinie, konstruktywne spędzanie wspólnego czasu wolnego oraz planowanie i wyznaczanie celów rodzinnych. Dla ułatwienia przekazu strona podzielona jest na obszary dobrze nam znane z naszego życia, jak przedpokój, kuchnia, salon, pokój dziecka czy sypialnia rodziców. Za redakcję odpowiedzialni będą profesjonaliści: psycholodzy, pedagodzy, profilaktycy, blogerzy tematyki rodzinnej, a nad wszystkim czuwać będą dr hab. Maria Ryś prof. UKSW w Warszawie, dr hab. Zbigniew Gaś prof. WSEiI w Lublinie.

Sercem kampanii będzie akcja w mediach społecznościowych „#nierozerwalni”. W dzisiejszych czasach social media są podstawą każdych działań marketingowych, albowiem cieszą się ogromną popularnością. Proponujemy, aby każdy miesiąc był poświęcony innemu tematowi wpływającemu na prawidłowe i twórcze funkcjonowanie rodziny. W trakcie tego czasu oprócz przekazu edukacyjno-informacyjnego proponowane będę rodzinom uczestniczącym w kampanii rożnego rodzaju zadania powiązane z tematem miesiąca. Wśród tematów m.in: stół miejscem spotkania i świętowania, rodzinne spędzanie czasu, rodzina wielopokoleniowa. Wszystkie tematyczne wpisy powinny być oznaczane hasztagiem #nierozerwalni co pozwoli budować rodzinną społeczność.

Ponadto powstanie specjalny utwór „Nierozerwalni”, w którym zaśpiewają znani artyści, a premiera planowana jest na początek czerwca. Będzie wiele konkursów, przygotowanych jest sporo niespodzianek, ale szczegóły, jak zapowiadają organizatorzy, ujawniane będą stopniowo. Warto więc śledzić www.nierozerwalni.org.

„Kampania społeczna dla rodzin: #Nierozerwalni” realizowana jest w ramach Narodowego Programu Zdrowia 2016-2020 na zlecenie Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.