Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


instrukcje:poczta

Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
Ostatnia wersja Both sides next revision
instrukcje:poczta [2008/11/02 23:16]
alukaszek_wpraga.oaza.pl literówki
instrukcje:poczta [2010/03/03 22:14]
azadrozny_wpraga.oaza.pl
Linia 17: Linia 17:
  
 ===== Konfiguracja programu pocztowego ===== ===== Konfiguracja programu pocztowego =====
- 
-TODO 
  
 ==== Thunderbird ==== ==== Thunderbird ====
 +
 + --- Instrukcja przygotowana na bazie programu Mozilla Thunderbird 3.0.2 w angielskiej wersji językowej
 +
 +Przy pierwszym uruchomieniu (albo po wybraniu Menu ''​Edit/​Edycja''​ -> ''​Account Settings/​Konfiguracja Kont''​ ; w nowym oknie ''​Account Actions/​Operacje''​ -> ''​Add Mail Account/​Nowe konto pocztowe''​) pojawi się ekran:
 +
 +{{  :​instrukcje:​screenshot_001.jpeg ​ |}}
 +
 +Wprowadzamy opis który ma się wyświetlać odbiorcom naszych listów (np Imię Nazwisko), adres email i hasło. Klikamy ''​Continue/​Dale''​.
 +
 +{{  :​instrukcje:​screenshot_008.jpeg ​ |}}
 +
 +Następnie program przeprowadza wykrywanie konfiguracji naszego serwera. Jeśli konfiguracja nie powiedzie się adresy serwera poczty przychodzącej (pop3) to pop3.nazwadomeny,​ wychodzącej (smtp) smtp.nazwadomeny. Czyli w tym wypadku pop3.wpraga.oaza.pl i smtp.wpraga.oaza.pl. Numery portów to 110 dla pop3 i 465 dla smtp. Należy pamiętać że login to pełny adres e-mail. W tym wypadku program Thunderbird nie wykrył tego prawidłowo. Klikamy ''​Edit/​Edytuj''​.
 +
 +{{  :​instrukcje:​screenshot_011.jpeg ​ |}}
 +
 +Wprowadzamy pełny adres e-mail w polu ''​Username/​Nazwa użytkownika''​. Klikamy ''​Re-test Configuration''​
 +
 +{{  :​instrukcje:​screenshot_012.jpeg ​ |}}
 +
 +Po sprawdzeniu konfiguracji klikamy ''​Create account/​Utwórz kont''​.
 +
 +{{  :​instrukcje:​screenshot_013.jpeg ​ |}}
 +
 +Ze względu na to, że serwer pocztowy obsługuje wiele domen a certyfikat może być przygotowany tylko dla głównej najprawdopodobniej zostaniemy poinformowanie o błędnym certyfikacie i musimy go zaakceptować
 +
 +Konto jest już skonfigurowane i możemy pobierać i wysyłać wiadomości.
  
 ==== Microsoft Outlook Express ==== ==== Microsoft Outlook Express ====
 +
 + --- Instrukcja przygotowana na bazie programu Outlook Express w wersji 6
 +
 +W kreatorze dodawania nowego konta:
 +
 +{{  :​instrukcje:​screenshot_016.jpeg ​ |}}
 +
 +Wprowadzamy opis który ma się wyświetlać odbiorcom naszych listów.
 +
 +{{  :​instrukcje:​screenshot_017.jpeg ​ |}}
 +
 +Adres email.
 +
 +{{  :​instrukcje:​screenshot_018.jpeg ​ |}}
 +
 +Adresy serwerów poczty przychodzącej (pop3) to pop3.nazwadomeny,​ wychodzącej (smtp) smtp.nazwadomeny (w tym wypadku pop3.wpraga.oaza.pl i smtp.wpraga.oaza.pl).
 +
 +{{  :​instrukcje:​screenshot_020.jpeg ​ |}}
 +
 +Po zamknięciu kreatora musimy otworzyć ''​Narzędzia''​ -> ''​Konta''​.
 +
 +{{  :​instrukcje:​screenshot_021.jpeg ​ |}}
 +
 +W zakładnce ''​Poczta''​ otwieramy ''​Właściwości''​ dla naszego konta.
 +
 +{{  :​instrukcje:​screenshot_022.jpeg ​ |}}
 +
 +I w zakładce ''​Serwery''​ dla serwera poczty wychodzącej wybieramy ''​Serwer wymaga uwierzytelnienia''​.
 +
 +{{  :​instrukcje:​screenshot_025.jpeg ​ |}}
 +
 +W zakładce ''​Zaawansowane''​ warto jeszcze zmienić port serwera smtp na 587 (bardzo ważne dla użytkowników **Neostrady**).
  
 ===== Spam ===== ===== Spam =====
Linia 64: Linia 120:
 Zawartość katalogu spam jest czyszczona automatycznie. Wiadomości starsze niż 60 dni są usuwane bezpowrotnie. Więc warto regularnie sprawdzać czy jakieś wiadomości nie trafiły do spamu omyłkowo. Zawartość katalogu spam jest czyszczona automatycznie. Wiadomości starsze niż 60 dni są usuwane bezpowrotnie. Więc warto regularnie sprawdzać czy jakieś wiadomości nie trafiły do spamu omyłkowo.
  
-Jeżeli wiadomości nie udało się odnaleźć w katalogu ''​spam''​ (a została wysłana w ciągu ostatniego tygodnia), można zgłosić ten problem w http://​www.oaza.pl/​helpdesk/​ . Należy wybrać odpowiedni dział i koniecznie dokładnie opisując podać: od kogo, do kogo (adresy e-mail) i datę wysłania poszukiwanej wiadomości. Prosimy podawać dokładne informacje, gdyż czas i cierpliwość administratorów serwera są ograniczone.+Jeżeli wiadomości nie udało się odnaleźć w katalogu ''​spam''​ (a została wysłana w ciągu ostatniego tygodnia), można zgłosić ten problem w [[http://​www.oaza.pl/​helpdesk/​]]. Należy wybrać odpowiedni dział i koniecznie dokładnie opisując podać: od kogo, do kogo (adresy e-mail) i datę wysłania poszukiwanej wiadomości. Prosimy podawać dokładne informacje, gdyż czas i cierpliwość administratorów serwera są ograniczone.
  
 ===== Nie pamiętam hasła ===== ===== Nie pamiętam hasła =====
  
 TODO TODO
 +
 +===== Jak zgłaszać problemy =====
 +
 +TODO
 +
instrukcje/poczta.txt · ostatnio zmienione: 2010/03/03 22:31 przez azadrozny_wpraga.oaza.pl