Jak kontrolować wykonywanie zadań przez podwładnych?

Jak prawidłowo wyznaczyć termin wykonania zlecenia/zadania pracownikowi? Jak kontrolować realizację terminów? Jak zabezpieczyć się przed tym, że w odpowiednim momencie zadanie nie zostanie wykonane przez podwładnego? Te i podobne pytania zawsze poświęcają czas na różne szkolenia dla kadry kierowniczej. Konsultanci biznesowi, eksperci, trenerzy i trenerzy często mówią o potrzebie zapewnienia niezależności podwładnym, umożliwienia im realizacji zadania do końca. A co się dzieje w życiu? ! Zbliża się termin i zdajesz sobie sprawę, że zadanie nie zostało ukończone, czy też nie otrzymałeś tego, czego się spodziewałeś?!

Niewątpliwie lider musi nauczyć się poprawnie udzielać instrukcji, wyznaczać zadania, włączać pracowników w rozwiązywanie problemów i problemów biznesowych. A jego skuteczność jako lidera w dużej mierze zależy od rozwoju takich umiejętności.

W tym kierownik musi zrozumieć, że różni pracownicy wymagają odmiennej uwagi, podejścia i zastosowanych narzędzi oddziaływania na nich, tj. jeśli pracownik nie zawiódł, jest wykwalifikowany (tj. może rozwiązać zadanie, poradzić sobie z zadaniem itp.), lojalny wobec firmy i kierownika, to nie ma powodu, aby go szarpać, a wręcz przeciwnie, jeśli pracownik "nowy", regularnie ma problemy z terminami realizacji, metodami rozwiązania i wyjściem z wynikami swojej pracy, tym bardziej bardziej szczegółowo musisz zaplanować zadania, a może po prostu podzielić wykonanie zadania na osobne zadania i kontrolować postęp każdego zadania.

Jak właściwie ustawić terminy realizacji?!

Po pierwsze, konieczne jest wypracowanie następującego pożytecznego nawyku u podwładnych - "powiedział-zrobił". W ten sposób będziesz w stanie ocenić & quot; wiarygodność & quot; podwładnego i zrozumieć, jak bardzo możesz na nim polegać podczas wykonywania zadań

Po drugie, konieczne jest uzgodnienie z podwładnymi następującej zasady. "jeśli nagle stało się jasne, że wykonanie zadania nie jest możliwe, niezależnie od przyczyn tego, należy pilnie zgłosić to kierownikowi". A jeśli termin zapadnie z winy pracownika, powinien on przyjść do przełożonego z gotowymi rozwiązaniami tego problemu, które pozwolą zminimalizować & quot; straty & quot;.

Po trzecie, zapewnij firmie jasne zrozumienie terminów - redline i deadline-pożądanego i ostatecznego terminu.

Określając termin wykonania zadania należy wziąć pod uwagę doświadczenie (kwalifikacje, czy wcześniej poradził sobie z podobnym zadaniem) oraz "wiarygodność" (czy wcześniej Cię zawiodło) pracownika. Ponadto pożądane jest, aby termin wykonania był uzgodniony z wykonawcą, a on wziął osobistą odpowiedzialność za przestrzeganie terminów. Na przykład "...do kogo się zobowiązujesz...", & quot; ile czasu będziesz potrzebować...", ".... muszę to rozwiązać przed (K).... bierzesz? ".

Następnie zaczynają się niuanse.

Jeśli wykonawca miał doświadczenie w rozwiązaniu takiego zadania i nazywa termin (Załóżmy 5 dni), wówczas dodajemy do tego 20% (odpowiednio 1 dzień) i otrzymujemy pożądany (5 dni) i ostateczny (6 dni) Termin wykonania.

Jeśli wykonawca" jest niezawodny & quot; (patrz wyżej), ale nie było doświadczenia w rozwiązywaniu takich problemów, wówczas maksymalny termin wykonania dla niego jest bardzo prosty-mnożąc standardowy termin przez 2, tj. w naszym przykładzie jest to 10 dni (pożądany) i 12 dni (ostateczny) termin wykonania.

Jeśli pracownik nie jest niezawodny, ale wcześniej wykonywał podobne zadania, najlepiej jest podzielić zadanie na części i dać mu je w & quot; kawałkach & quot; w postaci konkretnych zleceń / zleceń, kontrolując realizację przez cały okres realizacji zlecenia zgodnie z zasadą "zawsze w zasięgu wzroku", dzięki czemu będziesz mieć gwarancję, że uzyskasz niezbędny wynik we właściwym czasie.

Ogólnie rzecz biorąc, staraj się pozbyć nierzetelnych pracowników, jest to o wiele bardziej przerażające niż brak kwalifikacji w rozwiązywaniu określonych zadań.

Sumy pośrednie

Na koniec dodam jeszcze jeden mały niuans. Pomimo"samodzielności " i"niezawodności & quot; itp. pracownika, jako kierownik musisz mieć pewność, że zadanie zostanie wykonane w pełni i na czas. Aby to zrobić, wystarczy przeprowadzić kontrolę w punktach pośrednich. W końcu od dawna wiadomo, że jeśli nie kontrolujesz wykonania, pracownik rozłoży siły w następujący sposób podczas wykonywania zadania - dopóki nie minie 80% czasu, praca będzie wykonywana na podłodze, a po upływie 4/5 terminu pracownik wykona zadanie "stachanovsky" w tempie (stąd szczególny przypadek przerwania wykonania i spadku jakości wyniku, ponieważ praca będzie wykonywana 4 razy szybciej niż byłoby to możliwe, jeśli zaplanujesz wykonanie równomiernie). W suchej pozostałości, czy jako przywódca potrzebujesz uspokojenia duszy ? wyznacz tymczasowe terminy realizacji (przechodząc przez które pracownik z czasem przyzwyczai się do tego, że może zostać sprawdzony, a praca musi zostać wykonana na czas). Łatwo je określić-to 25-30% terminu, 50% terminu, 70-75% terminu.

I jeszcze jedna mała sztuczka menedżerska. Załóżmy, że masz dwóch pracowników: doświadczonego i początkującego w konkretnym zadaniu (obaj niezawodni, wcześniej nie zawiedli). Masz czas i chciałbyś & quot;rozwinąć & quot; początkującego i to jemu powierzyć wykonanie zadania (choć pozostaje ci opcja awaryjna-doświadczony w tej kwestii pracownik), co zrobić w tym przypadku?!

Wiemy, że Doświadczony pracownik poradzi sobie z zadaniem w 5-dniowym terminie (kontynuacja naszego przykładu), odpowiednio mamy granice wykonania zadania 5-6 dni (opcja pożądana i ekstremalna). Dla początkującego, jak już ustaliliśmy, najlepiej ustawić termin 10-12 dni, a co dalej? A potem określasz Punkt Nie powrotu (tak nazwał go jeden znajomy trener) - odejmujemy 6 dni od 10, otrzymujemy 4 dni. Oznacza to, że w 4 dniu wykonania należy upewnić się, że zadanie zostało wykonane w co najmniej 33%, a najlepiej w 40% i zostanie wykonane w odpowiednim czasie. W przeciwnym razie polecam:

1. Anuluj zadanie

2. Przekaż go doświadczonemu pracownikowi (w końcu mamy jeszcze wystarczająco dużo czasu, aby doświadczony poradził sobie bez nadmiernego wysiłku)

3. Przeprowadzić "edukacyjną" rozmowę z początkującym i zrozumieć powody: lenistwo, wiedza lub coś innego uniemożliwiło mu wykonanie na czas, a następnie podjąć decyzję dla siebie, czy w przyszłości powierzysz mu podobne zadania i czy potrzebujesz go ?! (w końcu miałeś na to swoje" rodzaje & quot;)

Jeśli naprawdę bardzo potrzebujesz, aby to nowicjusz doprowadził zadanie do końca, podziel resztę pracy na części i daj mu ją "w kawałkach" w formie zleceń/zleceń, kontrolując wykonanie zgodnie z zasadą "zawsze w zasięgu wzroku" i nie pozwól pracownikowi odejść od zamierzonego kursu, włączając się w rozwiązywanie problemów. Chaque nouveau joueur reçoit de 1xBet un bonus d'inscription de 100% du montant du premier dépôt.Vous pouvez augmenter le montant du bonus de bienvenue jusqu'à 130% si vous utilisez code promo 1xBet c'est lui qui active toutes les Promotions dans votre compte et fournit le bonus d'inscription maximum. Les Paris gratuits sur 1xBet peuvent être émis dans le cadre d'offres temporaires, par exemple, liées à des vacances ou à des événements importants dans le monde du sport. Les clients réguliers et les nouveaux peuvent les recevoir — parfois, ce bonus est attribué lors de l'utilisation d'un code de l'inscription.